زیورآلات و جواهرات خاص

خرید زیورآلات و بدلیجات

زیورآلات و جواهرات خاص

خرید زیورآلات و بدلیجات

انواع مروارید و آشنایی با انها

دوشنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۲، ۰۲:۳۱ ب.ظ

مروارید چیست و راه های تشخیص اصل بودن آن مقاله ای در ارتباط به یکی از جواهرات پرطرفدار و زیبای زنانه می باشد. مروارید برای مدت های طولانی نمادی از خلوص و زیبایی بوده است. مروارید را امروزه می توان در انواع گردنبند و آویز های مختلف و یا در طراحی گوشواره و … مشاهده کرد. در مقالات قبلی در ارتباط با مروارید پرورشی و تفاوت آن با مروارید مصنوعی بحث شد در این مقاله نیز سعی داریم از طریق آشنایی با انواع مروارید ،نحوه ساخت و نگهداری آن اطلاعات جامع تری را در اختیار شما دوستان قرار دهیم.از همین رو تقاضا داریم مقاله جامع مروارید را با دقت مطالعه نمایید و ما را از نظرات گرانبهای خود اگاه سازید.رئوس مطالبی که در این مقاله باهم مرور خواهیم کرد به شرح زیر است.

مروارید زمانی تشکیل می شود که موادی همانند شن و ماسه راه خود را به سوی پوسته صدف پیدا میکنند و در این میان صدف شروع به ترشح مادی براق و گرد و غبار مانند برای دفع انها می کنند که حاصل جمع شدن این مواد مروارید را تشکیل می دهد. چگونگی تشکیل مروارید در انواع مختلف آب ها متفاوت است از همین رو می توان در آب های آزاد انواع مختلف مروارید را یافت کرد و فرآیندی بدون دخالت انسان می باشد اما در مروارید پرورشی که توسط انسان ها در آزمایشگاه انجام می شود با تزریق موادی به داخل صدف فرآیند آغاز می شود. در هر دو این فرآیند ها کیفیت مروارید را درخشندگی و شفافیت آن تعیین می کند و مروارید هایی که از درخشش و شفافیت بالایی برخوردارند از ارزش بالایی برخوردار خواهند بود. سطح مروارید باید صاف و بدون علامت باشد اما شکل مروارید می توان به صورت گرد، ناهمگون و یا گلابی شکل باشد. مروارید های غیر گرد که به اصطلاح misshapen گفته می شود را به عنوان باروک(baroque) می شناسند.

زمانی که شما قصد خرید مروارید را دارید باید این نکته را مد نظر داشته باشید که منشاء و چگونگی تشکیل مروارید به چه شکل بوده است زیرا قیمت مروارید طبیعی با مروارید پرورشی متفاوت و از سوی دیگر قیمت مروارید طبیعی آب شور با آب شیرین متفاوت می باشد.

ادامه مطلب مروارید چیست و انواع آنها 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۱/۰۹
بهمن اصغرپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی