زیورآلات و جواهرات خاص

خرید زیورآلات و بدلیجات

زیورآلات و جواهرات خاص

خرید زیورآلات و بدلیجات

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۱۹آذر

آشنایی با سنگ زبرجد پریدات، ویژگی ها و ساختار آن 4 - آشنایی با سنگ زبرجد (پریدات)، ویژگی ها و ساختار آن

سال ها از سنگ زبرجد به عنوان یک سنگ درخشان و زیبا غافل بوده اند و از آن به عنوان یک سنگ کم ارزش یاد می کرده اند که به وفور قابل یافت بوده است اما امروز دوباره به عنوان یک سنگ ارزشمند از آن استفاده می شود.در مقالات گذشته در ارتباط با نگین های به کار رفته در بخش زیورآلات بحث کردیم. در این مقاله نیز سعی داریم تا با معرفی سنگ زبرجد یا همان پریدات ویژگی های منحصر به فرد این سنگ را نظیر سختی، نحوه نگهداری و تمیز کردن و … برشماریم و به سوالات متدوالی که در ارتباط با این سنگ پیش می آید پاسخ دهیم.

آشنایی با سنگ زبرجد پریدات، ویژگی ها و ساختار آن - آشنایی با سنگ زبرجد (پریدات)، ویژگی ها و ساختار آن

زبرجد (پریدات) چگونه و در کجا تشکیل می شود؟

زبرجد یا همان پریدات توسط موسسه زمین شناسی آمریکا به عنوان “گوهر بی نهایت” نام گذاری شده است و یکی از دو سنگی است که در پوسته زمین تشکیل نمی شود و همانند الماس در سنگ های مذاب رویه فوقانی تشکیل می گردد که توسط نیروهای بزرگ زلزله و آتشفشان به سطح زمین راه پیدا کرده اند. بعضی از کریستال های پریدات منشا فرازمینی نیز دارند و در شهاب سنگ های کمیاب پالازیت(61 مورد) یافت شده اند که قدمتی بالغ بر 4.4 میلیارد سال دارند. همچنین بقایای زبرجد را در گرد و غبار های بازگشته از کاوشگرفضایی در سال 2006 و در فضاپیمای Stardust کشف کرده اند. همچنین این سنگ توسط ناسا در ماه نیز کشف شده است. باستان شناسان برا این باور هستند که پریدات بر اثر انفجار خورشید به زمین رسیده است و دارای خواص شفا بخشی می باشد. این سنگ نوعی گوهر الیوین است و از ماده معدنی سیلیکات آهن منیزیم از خانواده فورستریت-فایلیت است که میزان آهن آن تعیین کننده رنگ آن می باشد. در حالی که الیوین یک ماده معدنی فراوان است اما پریدات با کیفیت جزو سنگ های نایاب محسوب می شود.

 

 

ادامه مطلب آشنایی با سنگ زبرجد و فواید آن 

بهمن اصغرپور
۱۱آذر

یکی از نام های آشنا برای علاقمندان به زیورآلات و جواهرات خاص، سواروفسکی (swarovski) می باشد. این برند در ایران به نام های سوارسکی و سواروسکی نیز شناخته می شود و همانطور که در مقاله سواروسکی چیست؟ اشاره شده است که این شرکت در اتریش مستقر است و به تولید انواع سنگ ها و نگین های سه بعدی برای زیورآلات مبادرت می کند که به عنوان درخشان ترین کریستال های دنیا شناخته می شوند. در این مقاله سعی داریم تا ابعاد جدید از این برند را معرفی کنیم و به تفاوت های آن با الماس بپردازیم. همچنین به روش های تشخیص کریستال های سواروفسکی واقعی اشاره خواهد شد و روش های تمیز کردن این نگین ها  و جنس کریستال های سواروفسکی مورد اشاره قرار خواهد گرفت.

تفاوت بین الماس واقعی و نگین های سواروفسکی

تلاش برای فهمیدن تفاوت بین سواروفسکی و الماس واقعی بدون داشتن آموزش مناسب ممکن است کار سختی باشد و تنها با نگاه کردن به ظاهر آنها احتمال دارد فریب بخورید زیرا زرق و برق یکسانی دارند اما چندین عامل مهم در تعیین تفاوت بین الماس واقعی و سواروسکی مهم هستند که با درک آنها خواهید توانست تفاوت های الماس واقعی و سواروفسکی را تشخیص دهید. سواروفسکی یک نام تجاری است که به طور وسیعی به تولید شیشه های کریستالی با برش دقیق می پردازد و تنها در اتریش ساخته می شود این در حالی است که فرآیند تشکیل الماس طبیعی در داخل زمین رخ می دهد. دانیل سواروفسکی با اختراع دستگاهی که برش دقیق کریستال ها را فراهم می کرد اقدام به تولید این نوع نگین ها کرده است که امروزه به diamond diamond  و یا simitation Diamond  معروف هستند زیرا جزئیات آن بسیار شبیه به الماس واقعی است. کریستال های سواروفسکی دارای یک پوشش شیمیایی هستند که برای ایجاد رنگ های مختلف بر روی کریستال مورد استفاده قرار می گیرد و در اندازه های مختلفی وجود دارند در حالی که الماس بر اساس رنگ، برش، وضوح و قیراط طبقه بندی می شود و گواهینامه های الماس توسط موسسه GIA یا AGSL  داده می شود که تضمین کننده این است که شما الماس واقعی خریداری کرده اید. یک الماس از کربن خالص ساخته می شود و سختی ان در مقیاس موس  10 می باشد و قادر است تا هر چیزی را خراش دهد ولی کریستال های سواروسکی از سختی 6 تا 7 بهره می برند. الماس در داخل زمین و تحت فشار و گرمای زیاد ساخته می شود و بسیار نایاب می باشد بنابراین قیمت به مراتب بالاتر از سواروسکی را داراست.

آیا نگین سواروسکی گرانقیمت است؟

 

ادامه مطلب کریستال سواروفسکی به چه شکل است 

بهمن اصغرپور
۰۴آذر
بهمن اصغرپور
۰۴آذر

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

بهمن اصغرپور
۰۴آذر

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

بهمن اصغرپور