زیورآلات و جواهرات خاص

خرید زیورآلات و بدلیجات

زیورآلات و جواهرات خاص

خرید زیورآلات و بدلیجات

۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۹شهریور

زمانی که شما به دنبال خرید یک محصول چرمی هستید بی شک یکی از مواردی که باید بدان توجه کنید نوع چرم استفاده شده است. بی شک چرم دارای انواع و اقسام مختلفی است که از منابع مختلف تهیه می شود و در صنایع مختف کاربرد دارد. چرم به طور کلی به دو نوع گیاهی و حیوانی تقسیم می شود که ما در این مقاله سعی در آشنایی با انواع چرم های حیوانی داریم. چرم های حیوانی دارای ماهیت های مختلف هستند و در سه جنبه می توانند باهم متفاوت باشد. نخست این که نحوه دباغی کردن آنها باهم متفاوت است. تفاوت دیگر این است که چرم از کدام قسمت حیوان تهیه می شود و سه اینکه چرم از چه نوع حیوانی ساخته شده است.

هر گونه پوست حیوانات را می توان چرم نامید حتی می توان پوست مرغ را نیز دباغی کرد و به عنوان چرم اصل فروحت اما آیا شما به دنبال خرید ژاکت و یا محصولات ساخته شده از چرم پرندگان هستید؟ ما در این مقاله سعی داریم رایج ترین چرم های استفاده شده در ساخت محصولات چرمی نظیر کیف و کفش و ژاکت را به شما معرفی کنیم تا خریدی با کیفیت داشته باشید.

چرم پوست گاوی

پوست گاوی را می توان رایج ترین نوع چرمی دانست که در ساخت کفش مردانه چرم ، کیف چرم ،شلوار و … کاربرد دارد. چرم گاوی را می توان از اغلب گاو ها به دست آورد و امروزه در کشور های مختلف تولید می شود. چرم گاوی برگرفته شده از گاو های بالغ معمولا کیفیت بهتری نسبت به گاو های جوان دارد  و از دوام و سفتی بیشتری برخوردار است.

کفش چرم گاوی طبیعی

چرم بوفالو

پوست و چرم بوفالو معولا ضخیم می باشد و در عین حال به صورت شگفت انگیزی نرم می باشد. چرم بوفالو دارای عمق زیاد می باشد که باعث می شود چرم به صورت طبیعی باشد و نتوان روی آن تغییرات زیادی انجام داد. از چرم بوفالو برای ساخت کت و کفش  و … استفاده می شود و محصولات آن می تواند تا آخر دوام و ماندگاری خود را حفظ کنند.

چرم بوفالو

چرم خوک

اکثر مردم زمانی که می دانند انواع و اقسام مختلف پوست و چرم وجود دارد تعجب می کنند و این تعجب زمانی به اوج خود می رسد که بفهمیم از چرم خود علاوه بر ساختن توچ فوتبال برای ساخت لباس نیز استفاده می شود.  پوست و چرم خوک از پوست گاو سفت تر است ولی دوامی برابر با چرم گاوی را دارا می باشد.

چرم خوک

چرم گوسفند

پوست گوسفند نرم، صاف و روشن می باشد و جدا از پوست و چرم آن از پشم آن نیز برای بافت فرش،جلیقه پشمی و … استفاده می کنند. چرم گوسفند از نظر ظاهری مقاوم و محکم نیست و نباید از آن برای ساخت وسائلی نظیر کفش وتنه موتور سیکلت و یا روکش صندلی ماشین استفاده کرد البته گاها برای ساخت کاپشن ارزان قیمت و یا روکش های بی کیفیت از این چرم استفاده می شود که قیمت مناسب تری دارد. البته باید این نکته را یادآوری کنیم که به دلیل نرم بودن چرم گوسفندی می توان آن را اشکال و طرح های مختلف در آورد و تنوع محصولات آن بیشتر است. لازم به ذکر است که از پوست گوسفندی برای ساخت زیورآلات اسپرت نظیر دستبند چرم دخترانه و یا دستبند چرم مردانه نیز استفاده می شود.

برای مطالعه بیشتر می توانید روی لینک 

انواع چرم حیوانی و موارد کاربرد آنها

بهمن اصغرپور
۱۴شهریور
بهمن اصغرپور