زیورآلات و جواهرات خاص

خرید زیورآلات و بدلیجات

زیورآلات و جواهرات خاص

خرید زیورآلات و بدلیجات

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

۲۹مرداد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روش های تمیز کردن انواع کفش

کفش یکی از نیاز های اساسی هر فردی می باشد که در طول روز مورد استفاده قرار می گیرد و همواره با سطح زمین و آلودگی در تماس است و احتمال کثیف شدن آن نیز وجود دارد. بدیهی است با توجه به وضعیت اقتصادی آحاد مردم و قیمت بالای کفش باید نگهداری اصولی و صحیح از کفشهایمان انجام دهیم. در مقالات گذشته در مورد انواع کفش مردانه و یا انواع زیره کفش بحث کردیم حال ما در این مقاله سعی داریم روش های تمیز کردن انواع کفش را با هم مرور و بررسی کنیم تا در کنار آراستگی و تمیز بودن، کفش هایی با طول عمر بالا داشته باشیم.

تمیز کردن کفش های برزنتی و پارچه ای

کثیفی و خاک ها را از کفش خود جدا کنید. از یک مسواک قدیمی و یا یک برس کوچک می توانید استفاده کنید و به آرامی کثیفی و خاک را از روی کفش جدا کنید. لازم به ذکر است که باید دقت کنید فشار بیش از حد به کفش وارد نکنید زیرا ممکن است به بافت پارچه ای و برزنتی کفش آسیب برساند.  برای تمیز کردن زیره کفش های برزنتی نیز می توانید از جوش شیرین استفاده نمایید. به این منظور می توانید جوش شیرین را در آب ریخته و به صورت خمیری درآورده و با مسواک آن را در روی زیره کفش بمالید به منظور تمیز کردن نیز می توانید از پارچه مرطوب استفاده کنید.

یکی دیگر از روش هایی که برای تمیز کردن کفش های برزنتی و پارچه ای مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از لکه بر است که بدین منظور اسپری ها و لکه بر های مخصوص این کفش ها در بازار موجود می باشد که می توانید بر روی لکه های کفش بزنید و بعد از گذشت مدتی لکه ها را از بین خواهند برد.

یکی دیگر از روش های تمیز کردن کفش های پارچه ای استفاده از ماشین لباسشویی می باشد که در این روش باید ماشین لباس شویی روی دور کند باشد و برای شست و شو از آب سرد استفاده شود. لازم به ذکر است که برای شست و شوی مناسب کفش ها پر بودن 3 چهارم مخزن لباس شویی از آب مورد نیاز است. زمانی که کفش ها را از ماشین لباسشویی در آوردید باید آنها را خشک کنید که در این مرحله باید دقت کنید که کفش ها در معرض آفتاب و گرمای مستقیم نباشند و حتما اجازه دهید تا 24 ساعت خشک شوند.

تمیز کردن کفش های چرمی

در ابتدا باید برای پاک کردن کثیفی و یا هر جرمی از روی کفش از برس و یا مسواک استفاده کنید در این مرحله باید دقت کرد که برس یا مسواک به سطح کفش آسیب نرسانند و سطح چرم را خراش ندهند.

 

 

 

 

ادامه مطلب روش های تمیز کردن کفش 

 

 

 

 

بهمن اصغرپور
۱۹مرداد
بهمن اصغرپور